travel 旅行

今日のレッスンは、、自分のパソコンとスマホの調子が悪く、レッスンが何度も中断されました。
途中からパソコンが回復したので、旅行の話をしました。
最近、パソコンは作動するのですが、音声の調子が悪く、レッスンがパソコンでできないことがあります。

今日は、スマホの調子も悪かったので、最初の方は、レッスンができませんでしたが、再起動したら作動しました。

 

旅行は、グループ旅行と個人の旅行どっちがいいかについて話しました。
先生も私も一人旅を好みます。
私は、色々な国を一人旅して、たくさんトラブルに遭いました。
交渉は自分でしないといけないので大変ですが、英語力は向上したように思います。

 

以前に先生が送ってくれた日本旅行のサイト

 

Shizuoka, Chubu | Japan Deluxe Tours

 

Today's lesson was interrupted many times because my computer and smartphone were not working properly.
After my computer recovered, we talked about our trip.
Lately, my computer has been working, but the audio was not working properly, so I was sometimes unable to take lessons on my computer.

Today, my smartphone was not working properly, so I couldn't take a lesson at first, but after I restarted it, it started working again.

 

We talked about whether it would be better to travel in a group or alone.
Both my teacher and I prefer traveling alone.
I traveled alone to various countries and encountered some troubles.
It's tough because I have to negotiate on my own, but I think my English skills have improved.

 

A Japan travel website that my teacher sent me before