オーバーツーリズム overtourism

今日のレッスンは、オーバーツーリズムについて別の先生と話しました。

ヨーロッパの国々でも色々な対策をとっているようなのでフィリピンでは、どうなのか聞いて見ました。

先生からフィリピンで一番人気の観光地のボラカイ島の話を聞きました。

hospitalityinsights.ehl.edu

 

問題点や解決策やどのように実行したかなど書いてありとても参考になりました。

厳しいルールが実施されているのだと思いました。

先生との会話の中で、観光客のマナーの悪さも改善されるといいなっと思いました。


シンガポールでは、ポイ捨てなどの取り締まりが厳しく罰金も高いですが、違反した場合、罰として清掃活動などさせられるようです。

 

Today's lesson was about overtourism with another teacher.
It seems that European countries are also taking various measures, so I asked the teacher  what they were doing in the Philippines.

The teacher told me about Boracay Island, the most popular tourist destination in the Philippines.

It was very helpful as it described problems, solutions, and how to implement them.

I thought there were strict rules in place.

At one point, the island was closed, and people who worked on Boracay were forced to leave.
I'm sure it must have been tough for the people working on the island, but I wonder if they had any guarantees.

I hope that the bad manners of tourists will be improved.

In Singapore, littering is very strict and the fines are high, but if you against the rules, you will be forced to clean up the area as punishment.

 

*keyword*

・national foundation day----建国記念日

・we hang Jpanese flags on houses on national holidays

we display the flag outside on national holidays

   祝日には、国旗を玄関前に飾ります。