札幌雪まつり Sapporo Snow Festival

今日のレッスンは、今、開催されている札幌の雪まつりを選びました。
おとといから札幌雪まつりが始まりました。
私は、まだ、いったことはありません。
毎年ネットやテレビでみるだけです。
行ってみたいけど、このシーズンは飛行機の価格もホテルの値段も高いから難しいです。

去年の1月中旬に札幌に行きました。
この時期は、閑散期なので、飛行機もホテルもとても安かったです。
ちょうど、スキージャンプのワールドカップがあったので、見に行きましたが外国の方が多かったです。
私がとまったホテルにもヨーロッパ系の方がたくさん滞在されていました。

 

レッスンを受ける際にこういった記事を読んでおくとスムーズに説明できます。

 

今回、先生からの質問は、札幌以外でも雪まつりしているところはあるか?

調べて見たら色々ありました。

 

私は、新潟の雪まつりに興味を持ちました。
行ってみようかな^^

 

For today's lesson, I chose the Sapporo Snow Festival, which is currently being held.
The Sapporo Snow Festival started the day before yesterday.
I haven't been to see the snow festival yet.
I just watch it on the internet or on TV every year.
I'd like to go, but it's difficult this season because flights and hotels are expensive.

I went to Sapporo in mid-January last year.
This was the low season, so flights and hotels were very cheap.
There was a ski jumping world cup going on, so I went to see it and there were a lot of people from other countries.
There were a lot of Europeans staying at the hotel where I stayed.

If you read these articles when taking lessons, you will be able to explain things smoothly.

japandeluxetours.com

 

This time, the teacher's question is, are there any other places where a snow festival is held? 

I looked it up and found some places.

 

travel.rakuten.co.jp

I became interested in the Niigata Snow Festival.
I guess I should go ^^