Time management 時間の管理

In a recent lesson, I talked to a British teacher about time management.

I'm not good at time management, so I sometimes ask some teachers how they're doing.

The answer was depending on the person, but first, make a list of things to do.
Next, set your priorities and make it a routine.


This time, it was more detailed.
Write down some questions from my teacher.

 

What causes you to waste time?

How do you prepare for the day ahead?

 What happens when you pack your day with too many items?

 Do you regularly track your time?

Do you procrastinate on important tasks?

 How do you balance work with your personal life?

 

最近のレッスンで時間の管理についてイギリス人の先生と話しました。

私は、時間の管理が苦手なので、時々、色々な先生にどうしてるか尋ねます。

人によって答えは違いましたが、最初にやることをリスト化する、
つぎに優先順位を決める、そしてルーティンにするなどが多いです。


今回は、もっと詳細な内容でした。
先生からの質問をいくつかメモしておきます。

 

時間を無駄にする原因は何ですか?

翌日に向けてどのように準備しますか?

一日にやることが多すぎるとどうなりますか?

定期的に自分の時間を記録していますか?

重要な仕事を先延ばしにしていませんか?

仕事と私生活のバランスをどのように取っていますか?

 

整理整頓が苦手な私は、時間の管理も苦手ですが、無駄に使っている時間が多すぎて、メインのことが後回しになっているなと実感しました><

午前にすること午後にすることを決めて、それ以上しないのが自分にはいいかなっと思ったので、2月は、それを実践してみて、また、改善していくことにしました。